طرز تهیه دونات خانگی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دست پخت و آدرس dastpokht.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 31
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 13
:: بازدید ماه : 297
:: بازدید سال : 1147
:: بازدید کلی : 3928

RSS

Powered By
loxblog.Com

طرز تهیه دونات خانگی
یک شنبه 8 تير 1399 ساعت 9:58 | بازدید : 286 | نوشته ‌شده به دست آموزش آشپزی | ( نظرات )

مواد لازم برای تهیه دونات خانگی

  • آرد: نیم کیلو
  • شکر: ۱۰۰ گرم
  • خاکه قند: ۲۰۰ گرم
  • ماست غلیظ: ۱ پیمانه سرخالی
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • روغن آبکرده: ۱۰۰ گرم
  • بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری
  • جوش شیرین: نصف قاشق چایخوری
  • نمک: نصف قاشق چایخوری

مواد لازم برای رویه دونات

  • دارچین: ۱ قاشق چایخوری
  • شکلات تخته ای: ۲۰۰ گرم
  • شیر: نصف لیوان
  • کره: ۵۰ گرم

دستور پخت خوشمزه ترین دونات دنیا

اول در ظرفی مناسب تخم مرغ ها را یکی یکی شکسته و روغن و شکر را با آن مخلوط میکنیم و با دور تند هم زن هم میزنیم تا رنگشان به طور کامل سفید شود.

در ظرفی دیگر بیکینگ پودر، نمک و جوش شیرین را درماست ریخته و حل میکنیم و این مایه را به مخلوط تخم مرغ ها اضافه کرده و کمی هم میزنیم. بعد از آن آرد را به آهستگی اضافه کرده و با قاشق هم میزنیم تا زمانی که مایه حالت خمیری پیدا کند. خمیر بدست آمده نه زیاد باید شل و چسبان باشد و نه زیاد سفت و خشک.

روی خمیر را با سلفون پوشانده و حدود ۲ الی ۳ ساعت صبر کنید تا خمیر استراحت کرده و حجم آن دو برابر حجم اولیه شود.

دستور پخت خوشمزه ترین دونات دنیا

بعد از استراحت کردن خمیر، روی میز کار یا یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. خمیر را با وردنه به قطر ۱ سانتی متر باز کنید و با یک قالب گرد و یا دهانه استکان به صورت حلقه حلقه برش دهید. اگر هم بخواهید وسط دونات شما سوراخ داشته باشد با یک قالب دایره ای کوچکتر وسط آن را قالب بزنید.

lمراحل پخت دونات

در تابه ای نسبتا گود مقدار زیادی روغن ریخته و تا داغ شدن روغن صبر کنید. بعد از آن دونات ها را با توجه به حجم ظرف و مقدار روغن، داخل ظرف انداخته تا دو طرف دونات ها آن سرخ شود. سپس زمانی که دونات ها پف کرده و به رنگ طلایی در آمدند از تابه خارج کرده و داخل یک صافی قرار دهید تا روغن اضافه دونات ها گرفته شود.

طرز تهیه دونات خانگی

در این مرحله برای تزئین دونات ها خاک قند و دارچین را با هم مخلوط کنید و دو طرف دونات ها بپاشید. برای تزیین هم میتوانید از پسته خرد شده و یا شکلات آب شده استفاده کنید.

همچنین برای تهیه دونات شکلاتی می توانید برای رویه دونات از شکلات تخته ای استفاده کنید. شکلات تخته ای و شیر و کره را مخلوط کنید، اگر شکلات تخته شیرین بود، شکر اضافه نکنید. سپس دونات ها را به شکلات بزنید و با دراژه های دلخواه تزئین کنید.

دستور پخت دونات شکلاتی

ترفندها و نکات پخت بهترین دونات خانگی

درست کردن دونات نرم و اسفنجی در خانه بسیار آسانتر از چیزی است که فکرش را می کنید. برای پخت دونات نیاز به تجهیزات خاصی ندارید. در ادامه نکات مفید را برای تهیه یک دونات خانگی خوشمزه بخوانید.

۱. در پخت دونات باهوش و خلاق باشید. نیازی به هزینه اضافی برای سرخ کن های گود نیست، شما می توانید از یک قابلمه با لبه های بلند برای این کار استفاده کنید. لازم نیست به دنبال تهیه یک وردنه چوبی باشید، شما می توانید از یک بطری به جای آن استفاده کنید. می توانید با دست دایره های مرتبی روی خمیر برش بزنید. از یک لیوان بزرگ برای ایجاد یک سوراخ روی دونات خود کمک بگیرید.

۲. دمای مناسب برای سرخ کردن دونات را رعایت کنید. دونات ها به سرعت سرخ و تبدیل به بالشتک های پفی و بزرگ می شوند. توجه داشته باشید که مقدار مناسبی از روغن را گرم کنید، به قدری که دونات ها به ته قابلمه نرسد. دمای ایده آل برای خمیر دونات ۱۸۰ تا ۱۹۰ درجه سانتیگراد است، اگر دمای پایین تر از این مقدار باشد روغن به درون دونات جذب می شود و باعث سنگین شدن آنها می شود. بدون تجهیزات اندازه گیری دمای روغن، شما می توانید مقدار کوچکی از خمیر را درون روغن در حال داغ شدن بیندازید تا از حرارت آن مطمئن شوید. اگر جلز و ولز کرد، پس آماده است. به خاطر داشته باشید که باید دونات ها را روی حوله های کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

۳. با انواع مختلف دونات را بشناسید. دو دستورالعمل برای پخت دونات وجود دارد که به احتمال زیاد با آنها برخورد داشته اید: دونات های کیکی و دونات های مخمری. دونات های کیکی معمولاً از بکینگ پودر و جوش شیرین به عنوان چاشنی برای پف کردن استفاده می کنند، در حالیکه دونات های مخمری از مخمرهای خشک (خمیر مایه) برای ور آمدن خمیر استفاده می کنند. دونات های کیکی سفت تر هستند، بنابراین از ترکیب آجیل و میوه برای پر کردن آن استفاده کنید، به جای اینکه از مربا و کاستورها استفاده کنید.

۴. جلا دادن، شکر پاشیدن و پر کردن دونات. خمیر دونات به خودی خود کمی شیرین شده است، بنابراین برای استفاده از طعم دهنده ها و شکرپاشی کردن آن خلاق باشید. برای جلا دادن دونات ها، آن را در شربت خیس کنید و اجازه دهید مقدار اضافی آن چکیده شود. دونات ها را روی یک قفسه سیمی بگذارید. برای شکر پاشیدن از یک کفگیر استفاده کنید تا شکرها را در قسمت های مختلف آن پخش کند. شما می توانید چیزهای مختلف مثل آجیل های خرد شده را روی آن بپاشید. برای پر کردن دونات از یک چاقوی کوچک استفاده کنید تا سوراخی در کناره های دونات ایجاد کنید. با استفاده از کیسه شیرینی با نوک مناسب، دونات های خود را با کرم های خامه ای یا مرباهای میوه ای پر کنید. به یاد داشته باشید: قبل از شکر پاشیدن و پرکردن مطمئن شوید که دونات های کاملاً خنک شده اند، تا هیچ چیز ذوب نشود.

۵. نکات نگه داری دونات. با وجود اینکه بهتر است دونات ها در همان روزی که تهیه می شوند بخورید، اما با قرار دادن در یک کیسه کاغذی یا جعبه می توان آنها را بیشتر از یک روز نگهداری کرد. اگر از یک ظرف پلاستیکی برای نگه داری شیرینی های خود استفاده می کنید، آن را با حوله کاغذی بپوشانید تا رطوبت ناشی از قرار دادن در یخچال را به خود جذب کند.




:: برچسب‌ها: دونات ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: